11 January 2010

azamku sayang...

2010 menjadi tahun ke-20 aku hidup. Tak pernah sebelum ini aku rasa nak berazam setiap kali masuk tahun baru. Otak aku cakap: azam bukan cuma untuk dibuat pada tahun baru. Tetapi pada bila-bila masa setiap kali kita ingin membuat perubahan; sama ada terhadap diri kita sendiri ataupun terhadap perkara-perkara di sekeliling kita. Aku percaya.
Masalah 1 : Tak boleh biasa dengan laman-laman cari kawan walaupun sudah berkali-kali buat akaun. (Hati dan otak aku sepakat menolak...)
Friendster : 3 kali.
MySpace : 2 kali.
Hi5 :1 kali.
Facebook : 1 kali.
Masalah 2 : Menjerukkan diri di dalam bilik. (Rumah atau asrama, sama.)
Masalah 3 : Tetamu rumah, aku anggap seperti tetamu jiran. Macam tak ada apa-apa berlaku. Tiada layanan, lebih-lebih lagi apabila tetamu tersebut adalah kaum Adam. (Kecuali tetamu aku.hukhuk..)
Masalah 4 : Siapa simen kaki dan hati aku di rumah?!! (Kenapa azab sangat rasa tiap kali diajak pergi ke rumah saudara-mara...?)
Azam : Aktif hidup bersosial. (Secara sihat!!!)
p/s : teringat pada kata-kata salah seorang pelukis 'raw art' di Balai Seni Lukis Negara tentang maksud Isya' Subuh Lohoq(Zohor) Asar Maghrib.

2 refleksi:

seroja jingga said...

salam buat kamu.
welcome to the real world of blogging..cerita lah ape saje kamu suka disini..ini tmpat kamu..ruang kamu..lidah kamu..otak kamu..

bila menulis mulut terkunci..yang bercakap hanya hati..sesuatu yang keluar dari hati adalah sesuatu yang jujur. keep writing

itan said...

tq.sgt mmrluknnye..

darjah

 
bloggerbukan.gila.kuasa