07 November 2010

bazar karat Johor Bahru bukan sekadar tempat menjual barangan antik, tetapi lama, terpakai, lapuk, dan.............

Ayah : Tu..kat bandar ada bazar karat.
Aku : Hah?? (Membayangkan barang-barang antik.)
Ayah : Nanti malam kalau tak mengantuk, mari kita pergi.
Aku : Yuk! Ada jual apa kat situ?
Ayah : Periuk bocor.
Aku : Haha.....
Ayah : Ketawa apa?
Aku : Hahahaha.....
Ayah : Sungguh. Ada.
Aku : Hahahahahaha.....
Kasut lapuk.

Topi, dompet dan tali pinggang lama.

Barangan terpakai yang terdiri daripada speaker, bekas cermin mata, tin minuman, tali pinggang dan objek-objek yang kurang dikenali.

Barangan antik yang terdiri daripada perhiasan tembaga , seterika bara, dan kamera analog!
(Juga lain-lain objek yang tidak dikenali.)

Batu-batuan, kayu-kayan, keris, tengkorak dan langsuir!
(Macam tu pun ada orang nak jual ke? Hahaha oopppssss!!)

p/s : selamat datang ke bazar karat Johor Bahru.berdekatan dengan Balai Polis Sentral.sungguh menghiburkan. :)

3 refleksi:

ash_mza said...

Ahchunnya!hik3=p

cik Kiwi Chantek said...

kalau boleh aku nak beli lansuir tu.. letak kat maktab

phyca antares said...

ash_mza : yang mana? pakcik yang last sekali tu ke? hikhik..

cik kiwi : aku nak beli langsir je.langsuir tak mau.

darjah

 
bloggerbukan.gila.kuasa