24 December 2010

second time does NOT mean second chance


there's no need to pretend that you're sorry.i know you're not.do erase all your paintings and your drawings or even your scribblings 'cause they never portray how you feel at all.

15 December 2010

mono-chromium


Mood : Folk, Celtic, Ambient, New Age, Instrumental



p/s : i'm so sorry, aia.....

13 December 2010

Waiting might be terribly painful but not for a loyal lover.

This is a commercial entry. huhuhu...

Hachiko : A Dog's Story

This heartwarming true story is an American adaptation of Japanese tale about a loyal dog named Hachiko. This very special friend would accompany his master to the train station everyday and return each evening to greet him after work. Sadly his master departs one day, passes away and never returns to the station. Hachiko faithfully returns to the same spot at the station the very next day, and everyday for the next nine years to wait for his beloved master. During his daily visits, Hachiko touches the lives of many who work near and commute through the town square. He teaches the local people love, compassion and above all unyielding loyalty. Today, a bronze statue of Hachiko sits in his waiting spot outside the Shibuya station in Japan as a permanent reminder of his devotion and love.

Poster.

Original pictures of Hachiko.




Recorded.


Bronze statue.





source : google
p/s : be pleased to get this pic. :'-)

12 December 2010


aku : nak belajar memanah la..
ayah: tu ha..guna panah aia.
aku : hah?
ayah : tu kan kat bandar ada kelab. pergi la masuk.
aku : mahal kan masuk kelab. nak berduit lagi.. aia kan pandai memanah. boleh la jadi jurulatih pika.
ayah : alah......aia bukan jurulatih. aia juruletih.
aku : urgh~

p/s : sedang mahu belajar memanah, berenang, capoeira, dan bermain keyboard.

11 December 2010

Clannad_I Will Find You (The Last of The Mohicans)


Hope is your survival

a captive path I lead

No matter where you go
I will find you
If it takes a long, long time

No matter where you go
I will find you
If it takes a thousand years

Mohican*
Nachgochema
Anetaha
Anachemowagan

No matter where you go
I will find you
In a place with no frontiers

No matter where you go
I will find you
If it takes a thousand years

Cherokee*
(Ana mo ya)
[Hale wú yu ga I sv
Ha le wú yu]
Wi ja lo sv

(Aya misa)
Do na dlo sv I
(Ana mo ya)
Wi ja lo sv

(Ana mo ya)
Do na dlo sv I


No matter where you go
I will find you
If it takes a long, long time

No matter where you go
I will find you
If it takes a thousand years

No matter where you go
I will find you
In a place with no frontiers

No matter where you go
I will find you
If it takes a thousand years

No matter where you go
I will find you
No matter where you go
No matter where you go
I will find you

p/s : thanks paan for the original photograph.

10 December 2010

Cek Mek Tukinah!


Bateri : 2cr5
Filem : 35mm ISO 200
Sudah berfungsi semula. Alhamdulillah..

07 December 2010

Itan dalam kenangan...


Nama itan (ikan dalam sebutan kanak-kanak) secara rasminya digunakan dalam blog ini pada 6 September 2009 dan secara rasminya ditukar kepada phyca antares pada 31 Oktober 2010. Harap maklum. :)

p/s : terima kasih Ella untuk foto asal ni.
kredit untuk Dream-Wallpaper.com juga untuk background ini.

05 December 2010

tag



Sekadar gambar tag nama. Tiada kaitan dengan tag di bawah.

Ok, ini tag daripada penjenayah.
RULE :
once you have been tagged,
you are supposed to write a note with 25 random,
things, facts or goal about you.
at the end, choose 25 people to be tagged.
you have to tagged the person who tagged you.
if i tag you, its because i want to know more about you.


1. Secara fizikalnya mempunyai rangkaian tulang yang besar, kurang bulu mata, jenis kuku gelas dan runcing, bibir sederhana tebal dan gigi berterabur, congkar-mangkir, tunggang-terbalik.

2. Buku bacaan semasa ialah House of Shadows : A Historical Mystery by The Medieval Murderers.

3. Lap buku jika berhabuk walaupun sehablur.

4. Jawab soalan matematik pada awal pagi.

5. Rasa mata ikan itu sedap.

6. Ada tabiat dengar lagu Tea House Moon ketika hujan lewat petang beserta suhu rendah.

7. Mahu ada koleksi kamera lomo.

8. Mahu ada koleksi buku berkulit keras.

9. Bercita-cita menghasilkan sebuah buku tebal berkulit keras.

10. Kasut saiz 6 1/2.

11. Minat origami dan kraf daripada kertas.

12. Kurang berminat bercakap tentang apa-apa perkara yang berisiko menyumbat aku ke dalam ISA secara awam. Oleh itu, tidak perlu ditekskan dalam 25 perkara ini.

13. Tak sebaik mana.

14. Sila solat lima waktu dan elakkan qadha' ok.

15. Tolong orang yang mahu tolong diri sendiri sahaja.

16. Diganggu privasinya seperti membaca kandungan mesej dalam telefon mobail mampu menaikkan tekanan darah dan mencederakan si pelaku.

17. Merasakan nama-nama bintang bakal menjadi nama bakal zuriat.

18. Kurang gemar bunga kecuali yang berwarna putih atau kecil atau kedua-duanya sekali.

19. Scoleciphobia.

20. Laman ini merupakan laman perkongsian dengan seseorang yang disayangi.

21. Pada angka ini aku dilahirkan dalam bulan terakhir dua puluh tahun dahulu.

22. Semalam mimpi selamatkan adik angkat (Salina) daripada diperdagangkan dari rumah ke rumah dan telah dikhabarkan kepada Ayah lalu beliau balas "Bagus!" tanda sokongan moral.

23. Sila tonton cerita Papillon, Castaway dan cerita-cerita karya Allahyarham Yasmin Ahmad.

24. Sedang menyentuh hidung dan keyboard saat menaip ayat ini.

25. Nasihat aku, bukan semua kenyataan di atas dapat disahkan kebenarannya sama ada secara teologi mahupun empirikal. hik hik.. :P


Anda ditag :

01 December 2010

Anugerah Persahabatan.

Tujuan entri kali ini adalah memberi penganugerahan serta mengajak pembaca memperbetulkan penggunaan internet dengan mencari informasi, bukan setakat memuat turun lagu, chatting, dan melayari laman web porno. Ooopps!! Selain itu, penulis mahu menggesa para blogger supaya sentiasa berasa bertanggungjawab terhadap entri yang dipos. (Pesanan kepada penulis juga.)

Sepanjang 15 bulan aku jadi blogger, aku jarang melihat imej atau logo penganugerahan dihasilkan dengan menggunakan Bahasa Melayu. Aku selalu terfikir apakah menjadi suatu kesalahan jika menggunakan Bahasa Melayu, atau mungkin dengan menggunakan bahasa penjajah tersebut dianggap lebih bergaya (stylish)? Akan ada pro dan kontranya penggunaan bahasa tersebut. Mungkin Ali suka tapi Atan benci. Aku suka semua bahasa termasuk bahasa Greek Kuno. Titik.

Anda layak menerima anugerah ini selepas menyelesaikan ini :

1. Nyatakan 5 nama bintang yang anda tahu. (kecuali Antares)
2. Cochineal ialah sumber pewarna merah bagi kebanyakan produk seperti gincu dan kordial. Cochineal ialah ...?
3. Nyatakan 4 warna sewarna Cochineal.
4. Nyatakan 3 fakta tentang awan Mammatus.
5. Nyatakan 2 info berkenaan Lomografi.

*Jawap semua soalan.
*Jawap semua soalan dengan menggunakan Bahasa Melayu kecuali kata nama Khas.

Kepada semua pengikut dan pembaca, anda ditag.

p/s : aku dalam usaha memperbaiki penguasaan Bahasa Melayu.hihihi... =)

Isya' + Subuh + Lohoq + Asar + Maghrib = ISLAM














p/s : terima kasih Pakcik Raw Art dekat Karangkraf.

30 November 2010

awak sayang saya bila saya sayang awak.itu polisi awak.ok.


Canon PowerShot A470 on Lomography Fisheye.

28 November 2010

Air Supply_Goodbye


I can see the pain living in your eyes
And I know how hard you try
You deserve to have so much more
I can feel your heart and I sympathize
And I'll never criticize
All you've ever meant to my life

I don't want to let you down
I don't want to lead you on
I don't want to hold you back
From where you might belong

You would never ask me why
My heart is so disguised
I just can't live a lie anymore
I would rather hurt myself
Than to ever make you cry
There's nothing left to say but good-bye

You deserve the chance at the kind of love
I'm not sure I'm worthy of
Losing you is painful to me

I don't want to let you down
I don't want to lead you on
I don't want to hold you back
From where you might belong

You would never ask me why
My heart is so disguised
I just can't live a lie anymore
I would rather hurt myself
Than to ever make you cry
There's nothing left to say but good-bye

You would never ask me why
My heart is so disguised
I just can't live a lie anymore
I would rather hurt myself
Than to ever make you cry
There's nothing left to try
Though it's gonna hurt us both
There's no other way than to say good-bye

p/s : die in this photo and fall in love with Velvia.

15 November 2010

only the strong survive.


13 November 2010

endless highway.

Endless blissful highway, actually.

Stars to Atikah (this girl) for recharging my spirit with this photo journey.

p/s : i was crying till asleep and i got my farid kamil eyes. (~_~')

12 November 2010

to : phyca antares

YOU CAN WIN
IF YOU WANT

Bukan bererti kamu pucuk di dahan paling bawah, kamu tidak layak mendapat sinar mentari.

10 November 2010

ini bukan Calantha.aku tak tahu apa dia.ada siapa-siapa tahu?


Aku tak sanggup menolak hukum Tuhan semata-mata mahu membunuh kesepian walaupun aku tahu kesepian bakal membunuh aku jika tidak aku yang melakukannya.

07 November 2010

bazar karat Johor Bahru bukan sekadar tempat menjual barangan antik, tetapi lama, terpakai, lapuk, dan.............

Ayah : Tu..kat bandar ada bazar karat.
Aku : Hah?? (Membayangkan barang-barang antik.)
Ayah : Nanti malam kalau tak mengantuk, mari kita pergi.
Aku : Yuk! Ada jual apa kat situ?
Ayah : Periuk bocor.
Aku : Haha.....
Ayah : Ketawa apa?
Aku : Hahahaha.....
Ayah : Sungguh. Ada.
Aku : Hahahahahaha.....
Kasut lapuk.

Topi, dompet dan tali pinggang lama.

Barangan terpakai yang terdiri daripada speaker, bekas cermin mata, tin minuman, tali pinggang dan objek-objek yang kurang dikenali.

Barangan antik yang terdiri daripada perhiasan tembaga , seterika bara, dan kamera analog!
(Juga lain-lain objek yang tidak dikenali.)

Batu-batuan, kayu-kayan, keris, tengkorak dan langsuir!
(Macam tu pun ada orang nak jual ke? Hahaha oopppssss!!)

p/s : selamat datang ke bazar karat Johor Bahru.berdekatan dengan Balai Polis Sentral.sungguh menghiburkan. :)

31 October 2010

catu makan.


Masalah kewangan yang kian meruncing kian merunsingkan.

30 October 2010

sampai bila...?


27 October 2010

suka tak suka, persialkan.


Setiap orang pada satu-satu masanya akan mengalami satu situasi sial; dibenci oleh semua orang. Namun, percayalah semua orang ada masanya. Mungkin hari ini aku, kau mungkin esok.

Aku pernah diberitahu, adalah lebih baik kita dibenci kerana sesuatu tentang diri kita daripada kita disayangi kerana sesuatu yang bukan diri kita. Hey kau! Hidup ini terlalu singkat untuk kau berpura-pura jadi orang lain.

p/s : fotografi : fizz alpijod.terima kasih.


18 October 2010

hari-hari lihat-lihat saja.


Hari-hari aku lihat dia lihat aku.
Atau mungkin sebenarnya dia lihat aku lihat dia.

darjah

catatan

 
bloggerbukan.gila.kuasa