25 October 2011

tentang laki-laki penimbang ikan di tesco bukit indah


laki-laki itu
cakapnya senyap
tawanya senyap
tangisnya senyap.
bukan tiada, cuma senyap.

laki-laki itu
lagu dunianya sesenyap
dia bercakap dengan kita
bila-bila pelanggan
sua barang dagangan untuk ditimbang
lantas ditimbang
bila-bila pelanggan
sua jabat salam atau senyuman
nah, itu jua yang dipantulkan

laki-laki itu
tidak berbohong tidak kelentong tidak 'cong'
kerana dia tidak berbohong dengan suaranya
tapi senyumannya.

tentang isi hatinya, siapa tahu?


p/s : keterpaksaan aku rakam perasaan dengan abjad-abjad Roman ini lantaran ketiadaan kamera.oh ini sudah tidak normal.

24 October 2011

selalunya

kadang-kadang menyampah
tapi, buat tak kisah

kadang-kadang geram
tapi, buat tak faham

kadang-kadang terasa hati
tapi, buat tak reti

kadang-kadang cemburu
tapi, buat tak tau

kadang-kadang rindu
tapi, biar je la dulu

kadang-kadang terfikir
tapi, tak habis fikir

kadang-kadang terluka
tapi, nak buat macam mana

kadang-kadang nak menitis air mata
tapi, tahankan juga

kadang-kadang tu selalu juga.

20 October 2011

lihat

mungkin aku tak lihat kamu saat kamu sedang melihat aku.tapi mata orang sekeliling melihat.  kui3~ :)



p/s: tapi Fafa tetap tak dapat lihat. sebab aku simpan dalam beg. kemana-mana saja aku pergi aku bawa.

12 October 2011

aku nampak kamu senyum. tapi senyuman tu untuk aku ke?


kamu! cepat-cepat sembuh!! ini arahan!!!

p/s : kredit untuk dayah lagi sekali untuk foto asal.

11 October 2011

aku.ayah.teman.



sepatutnya aku ikut firasat ayah aku. bukan akal aku. akal aku, kadang-kadang silap membuat keputusan. banyak dipengaruhi emosi. luar dari logik. tapi firasat ayah aku tak pernah silap. selama ni aku hidup dengan firasat dia. firasat dia umpama kompas untuk aku terus berjalan. cuma kali ni saja aku lari. aku ego. aku lari dari menerima firasat dia. dan kau tahu? aku jatuh! kali ni aku jatuh.

sepatutnya aku belajar dari kesilapan.

sepatutnya aku ingatkan kau, teman.



p/s : maafkan pika, ayah. maafkan aku, teman. sekarang aku faham apa itu kecewa dengan diri sendiri. terima kasih kepada dayah untuk foto asal aku yang ni.

aku hairan


aku hairan kenapa manusia memilih untuk mendengar hanya daripada satu mulut,
sedangkan mereka diberi dua belah telinga.

aku hairan kenapa manusia memilih untuk memandang hanya pada satu sudut,
sedangkan mereka diberi dua belah mata.



p/s : kau memang boleh aku panggil kawan pasal kau tak termasuk dalam manusia yang aku maksudkan. senyum sikit. :)

09 October 2011

life and mr. self-portrait


"When I was 5 years old, my mother told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grow up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assignment...I told them they didn't understand life."
-JOHN LENNON-

06 October 2011

serba salah.....






aku : kawan, kau boleh cari. mak, kau nak cari kat mana?? utamakan yang utama.

dia : aku tak nak hilang dua-dua. tamak sangat ke aku cuma nak kawan yang baik dan seorang emak? kenapa aku kena pilih.

aku : ok. kau layak untuk dua orang terpenting dalam hidup kau. tapi kau kena realistik. you win some, you lose some.

dia : or they lose me..





maafkan aku..

darjah

 
bloggerbukan.gila.kuasa