24 May 2011

jarum jingga


ada orang pegang 'seni untuk masyarakat',
ada yang pegang 'seni itu ekspresi diri dan media terapi',
ada masa penggiat seni silap mempersembahkan gambaran mental mereka sendiri,
ada masa penonton silap mentafsir gambaran mental penggiat seni,
yang pasti,
seni langsung tidak membawa kepada pergaduhan dan pecah belah,
jika terjadi,
itu bukan seni,
mungkin kau rasa itu seni,
tapi sebenar-benarnya bukan,
itu sampah!
sila gumpalkan dan tolak tepi.
faham?


P / : sejak waktu aku buat catan ni (sekitar 2010) sampai waktu aku taip entri ini, belum pernah aku jumpa pokok ni. aku tak tau pun apa nama dia. tapi biar aku panggil dia Jarum Jingga. buat peneman Seroja Jingga


4 comments:

betty said...

yang aku tahu seni ini telah menemukan aku dgn manusia manusia hebat seperti kamu..

lagu ini mendamaikan hatiku phyca. untuk seketika aku lupa tntang hati yang sudah jadi abu..

phyca antares said...

alhamdulillah..kehebatan ni Dia yang pinjamkan.Dia tak cakap pun bila dia akan tarik balik.dan ramai lagi manusia-manusia hebat di luar sana.bakat aku cuma secebis.

oh lagu ni..
tajuk : a journey of the heart
karya: karunesh

cuba dengar lagu2 karunesh yang lain. :)

Seroja Jingga said...

phyca terima kasih untuk jarum jingga ini. ambil dan sudah simpan dalam hati.dan kunci. lalu kunci itu dibuang ke laut dalam

phyca antares said...

:)