16 December 2013

Perisa F

hari ini merupakan hari sabtu pada bulan lepas. hari terakhir aku berada di Pekan Koboi. hari terakhir aku bergelar siswi. dan hari terakhir kulit aku dibelai angin bukit sebelum bayu laut mengucupnya di Kota Duka. hal kedua paling penting aku temui di Pekan Koboi adalah sekumpulan jiwa yang aku jenamakan sebagai Perisa F. sebab apa? sebab mereka meletakkan perisa yang lebih baik atau setidak-tidaknya memberi kesan yang baik dalam kehidupan aku; daripada kehidupan di kampus sehinggalah secara amnya kehidupan. (tak dibenarkan bertanya tentang hal pertama.)

Perisa F.
ah-ha! kamu semua tak akan jumpa perisa ini di mana-mana kedai kek atau roti atau kordial. perisa ini bukan untuk makanan pun. tetapi untuk kehidupan. lain lah kamu dapat jumpa kedai kehidupan… yang tu kes lain. banyak perkara mengenai kehidupan, aku belajar daripada mereka. jatuh bangun aku, mereka yang aku ingat. mereka individu-individu yang bertanggungjawab mengubah secara total pandangan aku terhadap ‘apa itu sayang?’ walaupun ada antara mereka penyebab air mata duka aku gugur.

walaubagaimanapun, hari ini hari isnin.


memandangkan tiada fotograf bersama dua jejaka ini, aku sebat je dari facebook. tak kisah la mereka nak marah ke apa. siapa suruh letak dalam facebook. lalala~

2 comments:

Anonymous said...

mintak perasa f tu kekal selamanya eh????

phyca antares said...

macam tu lah hendaknya, rapunzel...
betul-betul kebetulan nama mereka huruf f. :)